بلاگ » فرش چه رنگی مده + نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ فرش

فرش چه رنگی مده + نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ فرش

بروز شده در 21 اردیبهشت 1402 ساعت 11:29 ق.ظ

چه رنگ فرشی مده

از سوالاتی که توسط کاربران زیاد سوال مطرح میشه این هست فرش چه رنگی مده و از چه تناژ رنگ برای فرش های منزلم استفاده کنم.

انتخاب بهترین رنگ فرش میتونه بر اساس دو دسته اساسی باشه :

  • بر اساس روح داشتن فرش و شاد بودن
  • بر اساس تیره بودن زمینه فرش برای جلوگیری از هرگونه چرک شدن

نکته ای که در ابتدا باید به آن اشاره داشت قبل از معرفی محصولات و رنگ مد فرش ، انتخاب فرش بر اساس جمعیت خانه اهمیت بالایی دارد.

در صورتی که شما دارای فرزند کوچک هستید و یا افراد زادی داخل منزل شما رفت و آمد هستن محصولات کرم و سفید مستعد کثیفی خواهند بود و باید از این رنگ های شاد پرهیز کنید.

از رنگبندی های شاد و همچنین رنگ هایی که زود به زود کثیف نمی شود می توان به رنگبندی بادومی ، فیلی ، دلفینی ، نقره ای و آبی فیروزه ای اشاره داشت.

در ادامه این مقاله به بررسی هر کدام از این رنگبندی ها خواهیم پرداخت.

.

فرش چه رنگی مده با معرفی انواع


به طور کلی باید گفت انواع رنگ فرش به 2 دسته اصلی رنگ های مدرن ( کرم ، فیلی ، دلفینی ، نقره ای ، بادومی ، نسکافه ای ، نوک مدادی ) و رنگ های سنتی ( سرمه ای ، لاکی ، گردویی ، مشکی و قهوه ای ) اشاره داشت.

از رنگ های محبوب و مد شده برای سال 1402 می توان به رنگ های خاکستری ، نوک مدادی ، طوسی ، دلفینی ، نقره ای و نسکافه ای اشاره کرد. )

البته رنگ سال فرش آبی نفتی بوده که انتخاب رنگ فرش آبی فیروزه ای نیز برای خرید شما برای همراه بودن با مد سال ایده آل می باشد.

موضوعی که هنگام انتخاب رنگ قالی باید به آن اهمیت دادن توجه به ویژگی های هر رنگ و همچنین ست دکوراسیونی که دارید می باشد.

در صورتی که طرفدار رنگ های شاد و امروزی هستید می تونید از رنگبندی های به کار رفته شده برای محصولات فرش ترک استفاده کنید.

محصولات ترک دارا رنگ‌بندی روشن ، شاد و بدون تیرگی هستن و به همین دلیل تازه عروس و دامادها از این نوع فرش بیشتر استفاده می‌کنند.

به این نکته توجه داشته باشید این محصولات مناسب خانواده های پر جمعیت و بچه دار نخواهد بود و انتخابی ایده آل برای یک خانواده 2 نفره مثل عروس و داماد می باشد.

البته توجه داشته باشید انتخاب رنگ فرش بر اساس مبل خریداری شده دارای اهمیت بالایی می باشد.

.

فرش و مبل چه رنگی بخرم


در صورتی که قبلا مبل تهیه کرده اید و قصد خرید فرش پیدا کرده اید و یا می خواهید مبل و فرش را به تناسب همدیگر خریداری کنید در این بخش راهنمای ست کردن فرش و مبل را آماده کرده ایم.

انتخاب انواع بهترین رنگ فرش

مبل قهوه ای : با توجه به تناژ تیره به کار رفته شده برای تولید این محصول شما می توانید یک ست ایده آل با فرش رنگ سرمه ای یا دودی داشته باشد.

همچنین انتخاب رنگ دودی و زغالی برای مبل قهوه ای انتخابی ایده آل می باشد. از محصولات فرش شگی تک رنگ نیز می توانید برای این ست استفاده کنید.

در صورتی که مبل های شما با رنگ قهوه ای سوخته و تیره می باشد می توانید از رنگ طوسی یا نقره ای نیز برای ست کردن با میل خود استفاده کنید.

رنگ فرش مد سرمه ای و فیلی

مبل طوسی : در صورتی که مبل های خانه شما به رنگ طوسی می باشد خرید فرش فیلی ، نقره ای و ترمه ای از محصولات فرش 700 شانه کاشان می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

انتخاب 2 رنگ خنثی در کنار هم دیگر می تواند باعث ایجاد آرامش بیشتر و همچنین افزایش گرمای خانه صمیمیت شود.

همچنین رنگ طوسی و فیلی ایجاد کننده یک دکوراسیون امروزی و مدرن می باشد.

محصولات فرش با رنگ فیلی انتخابی ایده آل برای پهن کردن بر روی سرامیک های رنگ روشن نیز می باشد.

پس اگر مبل خریداری شده شما طوسی یا فیلی می باشد فرش های خود را هم با همین رنگ تهیه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ایجاد تضاد هم می تواند برای خرید فرش هنگام داشتن مبل های طوسی رنگ یک انتخاب جذاب باشد.

در صورتی که مبل های شما طوسی روشن ، فیلی یا نقره ای می باشد ، خرید فرش با رنگ دودی و یا نوک مدادی می تواند یک جذابیت بی نظیر را برای منزل شما به همراه داشته باشد.

بهترین رنگ فرش آبی

مبل کرم : ترکیب رنگ مبل کرم با فرش های نسکافه ای و یا بادومی می تواند یک زیبایی خیره کننده را برای شما به همراه داشته باشد.

همچنین می توانید برای مبل های کرم خود از رنگ های روشن طوسی مثل موشی که خاصیت خنثی را دارا می باشد استفاده کنید.

در صورتی که طرفدار سبک سنتی هستید می توانید از فرش با رنگ لاکی نیز استفاده کنید. رنگ لاکی انتخابی ایده آل برای ست کردن با فرش های کرم رنگ می باشد.

رنگ فرش جدید سرمه ای و کرم

.

فرش آشپزخانه چه رنگی خوبه


از مواردی که شاید بیشتر مطرح می شود انتخاب و خرید فرش آشپزخانه است. از سوالات مطرح شده برای آشپزخانه انتخاب رنگ مناسب فرش می باشد.

همانطور که می دانید محیط مطبخ یک مکان پر رفت و آمد و همچنین مستعد کثیفی می باشد.

حتی اگر شما دارای خانواده ای کم جمعیت می باشید و دارای بچه هم نباشید محیط آشپزخانه مکانی خواهد بود که به آسانی کثیف می شود.

محیط آشپزخانه خانه برای پخت و پز می باشد و به همین دلیل هنگام درست کردن غذا به آسانی فرش و کفپوش شما کثیف خواهد شد.

البته می توانید برای جلوگیری از این موضوع هنگام پخت و پز مراقبت زیادی را به همراه داشته باشید.

اما ساده‌ترین راه انتخاب و خرید گلیم فرش با طرح های رنگ تیره خواهد بود.

رنگ تیره گلیم باعث می شود که کثیفی ها خیلی دیر به دیر بر روی فرش نمایان شود و همچنین نوع بافت گلیم شست و شوی آن را آسان کرده است.

شما می توانید گلیم آشپزخانه را در کوتاه ترین زمان ممکن بشویید و سپس آن را خشک کرده و دوباره استفاده کنید.

علاوه بر گلیم انتخاب فرش سه بعدی که با طرح های ادویه و میوه نیز به تولید رسیده شده است انتخابی هوشمندانه برای شما می باشد.

این فرش ها با رنگبندی تیره به تولید رسیده شده است و به همین دلیل مناسب آشپزخانه خواهد بود.

همچنین طراحی میوه و صیفی‌جات به کار رفته شده برای تولید این محصولات می تواند یک ست جذاب و ایده آل را برای مطبخ شما به همراه داشته باشد.

محصولات سه بعدی متناسب با آشپزخانه در ابعاد 1 در 1.5 – 1.5 در 2.20 و 6 متر عرضه شده است که شما می توانید با خیال راحت فرش مناسب آشپزخانه سه بعدی را خریداری کنید.

.

بهترین رنگ فرش کاشان


بهترین رنگ فرش کاشان را در این بخش قصد داریم از نظر فروشی که دارا می باشد بررسی کنیم.

به طور کلی بیشترین فروشی که برای محصولات فرش ماشینی از سال 1401 تا 1402 صورت گفته طبق آمار های زر فرش بیشترین فروش مرتبط بوده به فرش های سرمه ای و فیلی.

برای بیان بهتر فرش چه رنگی مده از محصولاتی که فروش بسیار پایینی را تجربه کرده ایست می توان به رنگ گردویی و همچنین رنگ سبز اشاره داشت.

در صورتی که به دنبال یک فرش با رنگ خاص هستید و می خواهید جزو رنگ های بهترین رنگ فرش کاشان باشد می توانید از رنگ های آبی فیروزه ای و لاکی نیز خریداری کنید.

.

به نظر شما چه رنگی برای فرش الان مده ، در بخش نظرات همراه ما باشید.

.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.