بلاگ » تابلو فرش چاپی با ویژگی و معایب تابلو فرش چاپ ( مقایسه )

تابلو فرش چاپی با ویژگی و معایب تابلو فرش چاپ ( مقایسه )

در صورتی که قصد خرید تابلو فرش چاپی رو پیدا کردی و از طریق گوگل وارد این صفحه شدی باید بگم که انواع محصولات تابلو فرش به دو دسته تقسیم بندی می شند ، تابلو فرش چاپی یکی از انواع تابلو فرش ماشینی است و نوع دیگری که در بازار موجود هست، تابلو فرش بافت ماشینی هست که هر کدوم از این محصولات رو می تونید خریداری کنید.

با توجه به اینکه بسیاری از محصولات تابلو فرش در بازار موجود هستند، دو نوع از آن که تابلو فرش چاپی و ماشینی هست شیوه متفاوتی در بافت داشته اند شاید شما را برای خرید سردرگم کنند ، به همین دلیل در ادامه این مقاله به شما به صورت کامل کمک میکنم تا بهترین تابلو فرش رو برای دکور منزلتون خریداری کنید.

سوالاتی که در ادامه مطرح میشود این هست که دو محصول با هم چه تفاوت هایی دارند؟ تابلو فرش چاپی بخریم یا بافت؟ کیفیت کدام یک از این محصولات بیشتر هست؟ همه اینها سوالاتی هست که قراره در این محتوا من به شما آموزش بدم تا بهتری انتخاب رو داشته باشید.

 

راستی برای سفارش تابلو فرش سفارشی چاپی و بافت می تونی با شماره 09100593093 تماس بگیری

محصولات تابلو فرش ماشینی آماده فروشگاه هم می تونی کلیک کنی و ببینی پس حتما کلیک کن.

 

تابلو فرش چاپی چیست ؟


تابلو فرش چاپی

خب مشخصا ، تابلو فرش چاپی یکی از انواع فرش ماشینی هستش که به روش چاپ روی تابلو فرش به تولید میرسه. این تابلو فرش ها بسیار مناسب برای هدیه دادن هستش و شما می تونید این تابلو فرش ها رو با استفاده از تصویری به یاد ماندنی از دوستان و عزیزانتان چاپ کرده و به اونها هدیه بدید.

این موضوع در قسمت سفارش تابلو فرش سفارشی هم توضیح داده شده بود ، ولی برای اینکه آشنایی کاملی داشته باشید شما می تونید هر عکس که می خواهید رو درخواست بدید تا توسط دستگاه به صوت چاچی بر روی تابلو فرش چاپ بشه.

ویژگی که تابلو فرش چاپی نسبت به نوع بافت داره این هست که طیف رنگی بیشتری رو می تونه برای شما پوشش بده ، به طور مثال در صورتی که شما می خواهید یک عکس خانوادگی رو چاپ کنید که داخل طبیعت هم باشند ، داخل این عکس ممکن بیشتر 100 رنگبندی به کار رفته شده باشه و شما با استفاده از ویژگی تابلو فرش چاپی می تونید تمامی این رنگبندی ها رو بر روی تابلو فرش پیاده سازی کنید.

 

در ادامه این مقاله به مزیت ها و نقاط منفی این تابلو فرش نسبت به نوع بافت خواهم پرداخت پس حتما همراه من باشید..

 

این هدیه برای آنها ماندگار خواهد بود، به چند دلیل:

  • اولین دلیل این هست که شما می تونید این محصول رو با عکس خاطره انگیزی از عزیزتان به چاپ برسونید و به او هدیه بدهید ( تابلو فرش شخصیت یک هدیه ماندگار و عالی برای دوستان و فامیل و حتی مناسبت های مختلف هست ).
  • تابلو فرش چاپی معمولا در دیوارکوب خانه ها استفاده می شه ، پس این هدیه در بهترین جای خانه قرار میگیره و همیشه در معرض دید هست ( پس شما می تونید به بهترین شکل ممکن از این وسیله زینتی دکوراسیون استفاده کنید ).
  • تابلو فرش چاپی می تونه تا سال های سال بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببینه، بمونه و خاطره انگیز بشه.

 

چگونه تابلو فرش چاپی تولید می شود !


تابلو فرش چاپی سابلیمیشن

تابلو فرش ماشینی چاپی همونطور که گفتم با استفاده از فناوری چاپ بر روی فرش به تولید می رسه. اما این فناوری چگونه عمل میکنه؟

فناوری چاپ معمولا دارای ساختار یکسانی هست و فقط در برخی از جزئیات ممکن هست فرق داشته باشه که در برخی از صنایع این موضوع رو میطلبه. مثلا چاپ روی پارچه، با چاپ روی کاغذ متفاوته و هر دوی اونها با چاپ روی فرش تفاوت دارن.

چاپ تابلو فرش همانند فرآیند چاپ روی کاغذ هست که بدین صورته که ابتدا باید یک فرش سفید که به آن فرش خام گفته می شه، به دستگاه رفته و سپس طرح مورد نظر بر روی آن چاپ بشه. این فرش سفید، حکم همون کاغذ در پروسه چاپ روی کاغذ خواهد داشت.

دستگاه تابلو فرش چاپی با استفاده از حرارت بالا، فشار و پرس قابلیت این را داره  که با ترکیب رنگ های مختلف، طرح نهایی را با کیفیت بسیار بالای بر روی فرش چاپ کنه. تو فرآیند چاپ، رنگ ها روی خاب فرش چاپ می شه، بنابراین پشت فرش ها سفید می مونه.

البته باید بگم که نوع چاپی تابلو فرش به صورت های مختلفی صورت میگیره “مثلا یک نوع چاپی هستش که فقط روی فرش سفید و پشت فرش سفید چاپ صورت میگیره و نوع دیگه تابلو فرش کلاریس چاپی هستش که زنگ داخل فرش تزریق میشه”

راستی یه مقاله برای قیمت تابلو فرش قرار دادم براتون حتما این مقاله رو مطالعه کن و بعد بیا ادامه این مقاله رو ببین.

 

ویژگی تابلو فرش کلاریس چاپی


این هست که اگه شما دست لا به لای فرش بکشید مشاهده میکنید که داخل فرش سفید نیست و رنگ داخل فرش هم تزریق شده.

این نوع تابلو فرش دارای دوام بالایی هم هست و نسبت به انواع دیگ طول عمر بالاتری هم داره ، پس اگه به دنبال چاپ تابلو فرش عزیزانتون هستید حتما از شرکت زر فرش درخواست نوع کلاریس رو بکنید که تیم پشتیبانی حتما این موضوع رو هم به شما پیشنهاد میدن.

برای اینکه این مشکل در تابلو فرش ها برطرف شود ( در نوع چاپی نوع اول که فقط روی تابلو چاپ صورت میگیرفت ) ، بسیاری از شرکت ها هستند که به صورت پشت و رو هم عملیات چاپ را مجددا انجام می دهند تا پشت تابلو فرش ماشینی مورد نظر سفید نمون. تابلو فرش های چاپی از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند که عبارتند از:

  • سرعت تیراژ بالا
  • تولید تابلو فرش سفارشی با هزینه کمتر
  • استفاده از طرح های سفارشی
  • به کار گیری تعداد رنگ نامحدود
  • تولید تابلو فرش با کیفیت بالاتر

 

انواع تابلو فرش چاپی چیست !


تابلو فرش ماشینی چاپی انواع مختلفی داره که به صورت چاپی سفارشی از طرح مورد نظر شما و طرح آماده ارائه شده ، طرح های آماده به دلیل تیراژ بالایی که دارند قیمتشون نسبت به نوع سفارشی خیلی مناسبتر هستش که شما می تونید برای استعلام قیمت هر دو نوع با شماره تماس های پشتبانی در ارتباط باشید و قیمت هارو خیلی راحت بگیرید.

ابعاد تابلو فرش های چاپی و انواع دیگش به صورت 50 در 70 ، 50 در 100 و 70 در 100 هستش که هر کدوم از این ابعاد رو که می خواید می تونید از ما استعلام بگیرید.

 

  • تابلو فرش سفارشی چاپی

چند سالی هستش که فعالان صنعت تابلو فرش با استفاده از فناوری چاپ، فرش هایی با طرح های دلخواه مشتریان روی تابلو فرش چاپ می کنند که به تابلو فرش سفارشی گفته می شه. تابلو فرش های سفارشی با طرحی که مشتری ارسال می کنه بافته میشه و این تابلو فرش ها معمولا می تونند به عنوان هدیه برای دوستان و عزیزان شما مورد استفاده قرار بگیره.

 

  • تابلو فرش ماشینی چاپی با طرح آماده

تابلو فرش ماشینی با طرح های آماده ای مثل و ان یکاد، مذهبی، آیات قرآنی، چهره مشاهیر، نقاشی، منظره به تولید می سه و خیلی طرح های با کیفیت است. در این تابلو فرش ها به این دلیل که محدودیت رنگ وجود نداره ، دست طراحان برای تولید تابلو فرش هایی با طرح های زیباتر و رنگ بندی گسترده تر وجود دارد. این تابلو فرش ها بر اساس نقشه ها و طراحی هایی که از قبل صورت گرفته، به تولید می رسه.

 

  • تابلو فرش بافت چیست و چه ویژگی هایی دارد !

یکی از انواع تابلو فرش های سفارشی نوع بافت هست که این نوع تابلو دارای معایب و همچنین ویژگی های خاص خودش هستش ، ولی مشخصا برای اینکه آشنایی خوبی با نوع بافت داشته باشید باید بگم که نوع بافت نیازمند طراحی نقشه برای بافت هستش و در صورتی که قصد دارید یک تابلو شخصیت بافت سفارش بدید ممکنه هزینه ای که میکنید برای شما به صرفه نباشه.

ولی اگه قصد خرید تابلو فرش بافت به صورت عمده و تعداد رو دارید می تونید این محصول رو  یکبار برای طراحی سفارش بدید و از طراحی آماده شده تعداد بالایی که مد نظرتونه رو خریداری کنید.

 

معایب تابلو فرش چاپی و مقایسه با تابلو فرش بافت


تابلو فرش ماشینی از نظر تولید دارای دو نوع مختلف هست که هر کدام بر اساس شیوه بافت متفاوت هستند: یکی تابلو فرش چاپی که خدمتتان معرفی کردم و دیگری تابلو فرش ماشینی بافت هست که با استفاده از دستگاه های بافنده بافته میشه. یعنی به جای اینکه طرح چاپ بشه، همانند فرش های ماشینی طرح از همان ابتدا با به کار گیری نخ های رنگی بافته میشه.

 

قطعا هر کدام از تابلو فرش ها دارای مزیت ها و معایبی هستش که به آنها می پردازیم :

 

معایب تابلو فرش ماشینی چاپی عبارتند از :

  • کیفیت تولید کمتر نسبت به تابلو های بافت هست
  • ماندگاری پایین تر داره
  • عدم نفوذ رنگ به عمق نخ خاب
  • سرعت تولید محدود
  • توقف دستگاه تابلو فرش ماشینی چاپی به خاطر نبود یکی از رنگها

 

معایب تابلو فرش ماشینی بافت:

  • تعداد رنگ محدود
  • تولید طرح های کم کیفیت به خاطر تعداد رنگ محدود
  • تنوع پایین تر نسبت به فرش های چاپی

 

اما اگر بخوام به طور اجمالی این دو فرش را مقایسه کنم باید بگم :

  • تابلو فرش ماشینی بافت دارای کیفیت بسیار بالاتری نسبت به تابلو فرش چاپی هست و به همین دلیل ماندگاری بسیار بالاتری داره.
  • وضوح طرح بافته شده در تابلو فرش های چاپی بسیار بیشتر از تابلو فرش های بافت هست.
  • تعداد رنگی که در چاپ روی فرش استفاده می شود، بسیار بیشتر از تعداد رنگ بافت ماشینی هست.

 

به طور کلی اگر برای شما اصالت و کیفیت از اهمیت بالاتری برخورداره ، توصیه می شود که حتما از تابلو فرش بافت به جای چاپی استفاده کنید، اما اگر براتون طرح و زیبایی مهمتر هست، انتخاب شما میتونه تابلو فرش های ماشینی چاپی باشد.

باید بگم که این شما هستید که تصمیم میگیرد که تابلو فرش ماشینی چاپی بخرید یا از تابلو فرش های بافت استفاده کنید و این به طور کلی به سلیقه و اعتقادات شما بستگی داره. این رو هم باید بگم که الیاف مورد استفاده در تابلو فرش هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست، پس توجه داشته باشید که الیاف اکریلیک و سپس الیاف پلی استر ( ابریشم مصنوعی ) با کیفیت خواهند بود.

.

قیمت تابلو فرش چاپی چگونه محاسبه می شود.

این محصولات در ابعاد مختلف سایز کوچه 30 سانت در 30 سانت تا بزرگترین سایز 1.5 متر در 3 متر قابل سفارش گذاری می باشد.

که به طور معمول از ابعاد بزرگ این فرش فرش چاپی برای فرش اتاق خواب و برای سایز های کوچکتر آن برای تابلو فرش استفاده می شود.

نحوه قیمت گذاری تابلو چاپی به 2 صورت محاسبه می شود.

.

  • 1- طرح هایی که نیاز به طراحی دارند :

در صورتی که طرح مورد نظر شما نیاز به ویرایش، تغییر رنگ، تغییر سایز و موارد دیگر از این قبیل داشت هزینه طراحی آن با موافقت بین طراح و خریداری تایین می شود.

همچنین هزینه طراحی شامل افزایش کیفیت طرح های بی کیفیت نیز خواهد بود.

همانطور که مشخص است در صورتی که طرح اولیه شما دارای کیفیت لازم نباشد بدون شک بر روی فرش نیز کیفیت پایینی چاپ می شود، پس نیاز خواهد بود فایل طراحی شما افزایش کیفیت داشته باشد.

هزینه افزایش کیفیت طرح فرش نیز به صورت توافقی مشخص خواهد شد.

هزینه ویرایش ساده عکس هزینه 150 هزار تومان خواهد داشت و هزینه ویرایش پیشرفته 300 هزار تومان هزینه خواهد داشت.

همچنین هزینه افزایش کیفیت عکس بین 100 تا 300 هزار تومان با توجه به عکس ارسالی شما خواهد بود.

.

  • 2- طرح هایی که نیاز به طراحی ندارد :

در صورتی که طرح ارسالی شما دارای کیفیت لازم بوده و نیازی به طراحی مجدد و ویرایش نباشد شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه طراحی نخواهید داشت.

در این مورد شما فقط کافی است که هزینه چاپ طرح روی فرش را پرداخت کنید.

برای اینکه بدانید طرح شما دارای کیفیت لازم برای چاپ می باشد می توانید بر روی عکس خود توسط گوشی زوم کنید در صورتی که عکس دچار افت کیفیت نشود، کیفیت لازم برای چاپ وجود خواهد داشت.

چاپ طرح بر روی فرش روی هر سایزی که شما بخواهید امکان پذیر خواهد بود، اما در این بخش سایز های محبوب را به همراه قیمت آن برای شما آماده کرده ایم.

لیست قیمت به صورت زیر می باشد :

ابعاد 50*70 50*100 70*100
قیمت 450.000 تومان 650.000 تومان 790.000 تومان
ابعاد 1*1.5 1.5*2.25 1.5*3
قیمت 1.490.000 تومان 2.950.000 تومان 3.890.000 تومان

توجه داشته باشید که هزینه قاب در صورت نیاز به صورت جداگانه محاسبه میگردد.

 

برای سفارش با شماره 09100593093 – 09398049880 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.