بلاگ » فرش چند شانه خوبه | علت گرانی فرش های شانه بالا چیست !

فرش چند شانه خوبه | علت گرانی فرش های شانه بالا چیست !

فرش چند شانه خوبه

امروزه محصولات فرش ماشینی از 350 شانه تا 1500 شانه و به تازگی 1600 شانه به بازار عرضه شده است ، سوالی اصلی که بیشتر مشتریان مطرح می‌کنند این است که فرش چند شانه خوبه و بخریم !

در ابتدا باید گفت تفکر اشتباهی که صورت گرفته است این است که فرش های شانه بالاتر دارای کیفیتی بالاتر خواهد بود.

انتخاب فرش برای داشتن کیفیت بالا از روی شانه غلط است.

اما سوالی که مطرح می شود این است که چرا فرش های شانه بالاتر گرانتر می باشد و فرشی که می خریم دارای چند شانه باشد که مناسب باشد.

برای پاسخ به این سوالات در ادامه همراه ما باشید.

.

فرش چند شانه خوبه و بخریم ! معرفی محصولات فرش با شانه مختلف


تنوع محصولات عرضه شده ماشینی در شانه های مختلف بی نظیر می باشد و امروزه شما می توانید از فرش 350 شانه تا 1600 شانه تهیه و خریداری کنید.

موضوعی که در رابطه با شانه فرش و انتخاب آن باید بدانید تاثیر شانه در ریز بافتی فرش می باشد.

این موضوع به این صورت است که هرچقدر شانه فرش شما بالاتر باشد در نتیجه فرشی که خریداری می‌کنید ریز بافت تر شده و در نتیجه نقشه پیاده سازی شده بر روی قالی جلوه بهترین خواهد داشت.

شانه و تراکم دارای رابطه مستقیم بر روی ریز بافتی فرش می باشند و به همین منوال فرش های شانه بالاتر دارای تراکم بالاتر و همچنین ریز نقشی بیشتری می باشد.

نکته : پس تا اینجا متوجه شدیم در صورتی که قصد خرید یک فرش ریز نقش را داریم باید یک فرش شانه بالاتر تهیه کنیم.

فرش های ریز نقش از محصولات فرش 700 شانه تا 1600 شانه را شامل می شود. محصولات شانه پایینتر دارای تراکم و ریز نقشی بالایی نسبت به محصولات 700 شانه به بالا نمی باشد.

به طور کلی محصولات 350 شانه ، 400 شانه و 500 شانه بیشتر با طرح های فانتزی تولید می شود و با توجه به این موضوع که فرش های فانتزی دارای طرح های کلاسیک نمی باشند با این تعداد شانه می توانند جلوه مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد.

.

شانه بالای فرش باعث کاهش نرمی خواهد شد


فرش چند شانه بخرم

موضوع دیگری که شاید خریداران فرش به آن توجه نمی کنند موارد استفاده از فرش خواهد بود.

در صورتی که شما قصد خرید یک محصول فرش ماشینی را دارید که می خواهید مناسب نشستن ، خوابیدن هست و کمتر از مبل استفاده می شود استفاده از فرش های شانه بالا مثل 1500 شانه ، 1600 شانه و حتی فرش 1200 شانه مناسب نخواهد بود.

برای افزایش تراکم و شانه فرش از الیاف ظریفتر و همچنین بیشتری استفاده می شود و کناره هم قرار گیری این الیاف موجب کاهش نرمی فرش خواهد شد.

همچنین محصولات شانه بالا دارای ارتفاع نخ خاب پایینتری نسبت به محصولات شانه پایینتر آن می باشد. به طور مثال برای محصولات فرش 700 شانه از ارتفاع نخ خاب 9 میل استفاده می شود و برای 1200 شانه 7 میل به کار می‌رود.

نکته : در صورتی که نرمی فرش برای شما اهمیت بالایی دارد و از مبل استفاده کم می‌کنید انتخاب فرش 1500 شانه و 1600 شانه مناسب نخواهد بود.

.

شانه فرش تاثیر گذار نیست جنس نخ مهم است !


با توجه به محتوای بخش قبل متوجه شدیم در صورتی که جلوه فرش برای ما اهمیت دارد باید به سراغ فرش های شانه بالا مثل فرش 1200 شانه برویم.

و در صورتی که نرمی فرش برای ما مهم تر است بهتر است از فرش های 700 شانه و فرش 1000 شانه استفاده کنیم.

در ادامه توضیحات فرش چند شانه خوبه باید گفت ، موضوعی که به آن اشاره نشد کیفیت فرش بود. موضوعی که از 2 مورد قبل دارای اهمیتی بسیار بالاتر می باشد.

به طور کلی باید گفت محصولات شانه بالا در 90 درصد اوقات با بهترین الیاف به تولید می‌رسد.

زیرا که هزینه دستگاه های تولید کننده فرش های تراکم بالا زیاد می باشد و استفاده از دستگاه برای تولید فرش بی کیفیت ایده آل نخواهد بود.

از الیاف با کیفیت برای تولید محصولات فرش ماشینی می توان به ترتیب نخ آکریلیک که محصولات700 ، 1000 و 1200 شانه زر فرش با این نخ تولید می شود اشاره داشت.

همچنین محصولات نخ ورجین هیت ست شده انتخابی ایده آل بعد از نخ اکریلیک برای خرید شما می باشد. این محصولات دارای کیفیتی بالا و قیمتی بسیار مناسبتر می باشد که می توانید محصولات آن را در بخش شانه فرش ارزان مشاهده کنید.

با توجه به موارد گفته شده شما ابتدا با توجه به نیازی که دارید شانه فرش را انتخاب می کنید و سپس با توجه به بودجه ای که دارید می توانید یک فرش با کیفیت با نخ آکریلیک و یا ورجین تهیه کنید.

.

دستگاه تولید کننده فرش چه تاثیری بر روی کیفیت فرش دارد


فرش شانه بالا بخریم یا پایین

از موارد دیگری که می توانید برای چک کردن یک فرش با کیفیت بعد از انتخاب شانه مد نظر بگیرید دستگاه تولید کننده فرش می باشد.

به طور کلی محصولات فرش ماشینی با کیفیت توسط دستگاه های شونهر ، سی آر ایکس ، اچ سی پی ، اچ سی پی ایکس 1 تا 3 تولید می شود.

در صورتی که دستگاه تولید کننده فرش شما از موارد گفته شده بود می توانید با خیال راحت نیز از این بخش عبور کنید.

در صورتی که دستگاه تولید کننده فرش مورد نظرتان داخل لیست نبود درباره فرشی که می خواهید خریداری کنید در بخش نظران این بخش سوال خود را مطرح کنید.

بیشتر بخوانید : ویژگی و معایب فرش bcf

 

نتیجه گیری برای اینکه فرش چند شانه بخریم


در صورتی که شما فرش های ماشینی با شانه ایده آل مثل فرش 700 شانه تهیه کنید هم از لحاظ شست و شو آزادی بیشتری خواهید داشت.

همچنین از لحاظ رفو کردن محصولات 700 شانه به دلیل ارتفاع نخ خاب بالاتری که دارا می باشد آسانتر و ممکن تر خواهد بود.

به طور مثال فرش های 1500 شانه و 1600 شانه در صورت آسیب دیدن رفو کردن آن تقریبا غیر ممکن خواهد شد.

اما به طور کلی در صورتی که شما از مبل برای نشستن استفاده می‌کنید و فرش دارای ویژگی دکوری می باشد انتخاب محصولات شانه بالا نیز ایده آل می باشد.

نظر شما چیست ! فرش چند شانه بخریم بهتر است ! در بخش نظرات ما را همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.