بلاگ » ویژگی فرش دستباف کاشان |{خصوصیات فرش دستباف اصفهان و کاشان}

ویژگی فرش دستباف کاشان |{خصوصیات فرش دستباف اصفهان و کاشان}

ویژگی فرش دستباف کاشان

خب همانطور که مشخصه ویژگی فرش دستباف کاشان به صورت متنوع هست و در ادامه این مقاله تمامی خصوصیات این فرش را برای شما می گم ، همونطور که میدونید از فرش های دستبافی که دارای شهرت خاص در کشور ما و در دیگر کشور ها نیز هستند ، فرش دستباف کاشان هست که طرح های متنوع این فرش و کیفیت به کار رفته شده برای تولید اون باعث شده که این محصول تبدیل به یک کالای صادراتی پرسود نیز بشه.

هر طرح فرش کاشان پشتش یه اصالت بسیار خاص قرار داده شده که دونستن این اطلاعات می تونه به شما کمک خیلی زیادی در خرید فرش دستباف کاشان بکنه که در هنگام خرید چه طرحی رو با چه اصالتی خریداری کنید.

راستی ما یک فروشگاه برای فروش محصولات فرش دستباف کاشان راه اندازی کردیم ، پس در صورتی که قصد خرید این فرش ها رو داری روی لینک کلیک کن و محصولات دستباف فروشگاه رو با قیمت ارزان و باورنکردنی ببین.

خب در ادامه باید بگم خیلی از افراد از ویژگی های فرش دستباف کاشان که زیاد هم هست مطلع نیستند و این موضوع باعث میشه که به سراغ این فرش ها نرن ، پس ما برای شما در این بخش قصد داریم به صورت کامل این موضوع رو برای شما حل کنیم.

بد نیست بدونید که فرش دستباف صادراتی همراه با اصالت و شناسنامه صادر میشه ، پس بهتره فرش دستباف که اینقدر دارای اهمیت هست رو بهتر بشناسیم تا در خریدمون از این نکات استفاده کنیم.

راستی در صورتی که قصد صادرات فرش رو دارید یه مقاله در این زمینه براتون آماده کردم که توصیه میکنم حتما این مقاله رو مطالعه کنید.

برای خرید فرش دستباف کاشان با شماره 09100593093 تماس بگیرید.

 

ویژگی فرش دستباف کاشان چیست و چه خصوصیاتی دارد


خب عنوان این پاراگراف همون چیزی هستش که قرار داخل این مقاله به شما پاسخش رو بدیم ، باید گفت از ویژگی های فرش دستباف کاشان به ظرافت بالا در طراحی و همچنین متنوع بودن طرح های فرش کاشان اشاره داشت.

فرش های دستباف کاشان بیشتر در رنگ های زمینه پیازی ، سرمه ای ، لاکی ، حاشیه شتری ، کرم به تولید می رسند که این موضوع باعث شده هر سلیقه ای بتونه طرح مورد نظرش را از بین این فرش ها پیدا کنه.

فرش های دستباف کاشان مانند محصولات ماشینی از ابعاد استاندارد که به صورت 6 ، 9 و 12 متری هست و به صورت تک و جفت به بافت میرسه ، البته این فرش داری سایز ذرع و نیم هم هست که به صورت کناره فرش ازش استفاده میشه.

فرش های دستباف کاشان در سایز های بزرگ هم به صورت 18 ، 20 و 24 متری هم به تولید میرسند که البته این ابعاد خیلی نایاب هستش ، دلیلش همینه که بازار هدف کمی برای این ابعاد وجود داره و کمتر بافنده این ابعاد رو بافت میزنه.

به طور کلی فرش های جفت فرش کاشان با قیمت مناسب تر از فرش های تکی برخوردار هستند ، پس اگه قصد خرید فرش کاشان رو پیدا کرده اید بهتره که به صورت جفت خریدتون رو انجام بدید.

همچنین فرش های دستباف کاشان دارای طول عمر بالایی هستند و همونطور که میدونید هرچقدر طول عمر فرش دستباف و پا خورش بالا بره فرش شفاف تر و زیباتر هم میشه.

 

الیاف فرش دستباف کاشان چگونه است !

به طور کلی در ادامه خصوصیات فرش دستباف کاشان باید بگم که فرش های کاشان در الیاف پشم ، ابریشم ، کرک ، پشم ابریشم ، گل ابریشم به تولید میرسند.

خب موضوعی که مشخص هست اینه که این فرش ها دارای قیمت متفاوتی هستند و فرش های پشم در بین محصولات دستباف کاشان از قیمت مناسبتری برخوردار هستند ، به طور مثال یک جفت 6 متری کاشان پشمی رو می تونید با قیمت 23 میلیون هم خریداری کنید.

راستی یه مقاله برای قیمت فرش دستباف قبلا منتشر کردم ، پس اگه به دنبال جدیدترین قیمت های فرش دستباف هستید حتما مقاله ای که منتشر کردم رو مطالعه کن.

فرش های کاشان فرقی نمیکنه با چه الیافی به تولید رسیده باشه (پشم ، ابریشم ، گل ابریشم ، کرک ) تمام این فرش ها از لطافت بالایی برخوردار هستن و حالت مخملی دارند که این موضوع برای یک کفپوش ایده آل خیلی مهم هست و میتونه این موضوع یکی از ویژگی های فرش دستباف کاشان که دارای اهمیت بالایی هم هست باشه.

 

نوع بافت به کار رفته شده کدام یک از ویژگی فرش دستباف کاشان است :

از دیگر خصوصیات فرش دستباف کاشان میشه به ریز بافتی و ظرافت بالای این فرش ها اشاره داشت که این موضوع هم باعث شده که این فرش نرم و لطیف تر بشه و هم باعث شده نقش و نگار به کار رفته در به صورت فوق العاده زیبا دیده بشه.

البته تراکم و ریزبافتی محصولات فرش دستباف کاشان بستگی به تعداد خانه فرش هم داره به طور مثال در فرش های ماشینی با افزایش پیدا کردن تعداد شانه و تراکم فرش ریزبافت تر میشه ولی در محصولات فرش دستباف کاشان با بالاتر رفته تعداد خانه فرش ریزبافت تر میشه.

خب باید بگم که فرش های دستباف کاشان به صورت 42 ، 52 و 62 خانه بیشتر بافت میشن که بالاترین خانه ریزبافت تر از همه خواهد بود ، پس در صورتی که به دنبال خرید فرش ریز بافت دستباف کاشان هستید بدون شک باید به سراغ فرش با تعداد خانه بالا بروید.

در صورتی که قصد خرید فرش دستباف در انواع مختلفش رو داری من شاخه محصولاتش رو اینجا لینک کردم کلیک کن و جدیدترین محصولات این شاخه رو ببین.

 

دیگر خصوصیات فرش دستباف کاشان چیست !


خصوصیات فرش دستباف کاشان

همانطور که مشخص است برای فرش دستباف کاشان از طرح های اصیل به کار رفته و استفاده شده است و به همین دلیل است که فرش دستباف کاشان توانسته است به محبوبیت کنونی خود دست پیدا کند.

فرش دستباف کاشان در طرح های ترنج ، افشان ، شاه عباسی ، افشان ، ریسه ای و… معروف بوده و در ابعاد استاندارد آن به بافت رسیده است و قطعا شما این فرش ها را در منازل ایرانی دیده اید.

در ادامه ویژگی فرش دستباف کاشان باید گفت :

–         این فرش ها دارای الیاف طبیعی پشم ، کرک و ابریشم هستنش که به همین دلیل در زمان سرما که زمستان هست و فرش گرم میشه و در زمان گرما سرد میشه که این موضوع برای یک کفپوش ایده آل بسیار عالی هست و این فرش کاشانه که دارای این خصوصیات هست.

–         در ادامه ویژگی فرش دستباف اصفهان و کاشان ( handmade carpet kashan ) باید بگم که این فرش ها دارای ثبات رنگی هستند و در صورتی که بر روی فرش یک دستمال مرطوب بکشید مشاهده می‌کنید که دستمال شما رنگی نمیشه ( در صورتی که دستمال رنگی شد این فرش مرغوب نبوده و خریدش را به شما پیشنهاد نمی‌کنم ).

–         توجه داشته باشید که یک فرش دستباف ایده آل دارای گره های مرتب در کنار هم هست ، پس در هنگام خرید به پشت فرش نگاه کنید تا این گره ها ناهماهنگ نباشه.

–         فرش دستباف دارای الیاف طبیعی هست و به همین دلیل برای کودکان و افرادی که به فرش حساسیت دارند حساسیت زا نیست و انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود.

–         فرش دستباف باید از تقارن لازم برخوردار باشه ، برای بررسی این موضوع می تونید فرش دستباف کاشان را زیر نور آفتاب قرار بدید و بررسی کنید ، توجه داشته باشید که تقارن داشتن از ویژگی فرش دستباف کاشان هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.