بلاگ » خوشبو کننده فرش | بین بردن بوی نم ، دوغ و کثیفی فرش و موکت

خوشبو کننده فرش | بین بردن بوی نم ، دوغ و کثیفی فرش و موکت

بروز شده در 13 خرداد 1402 ساعت 02:50 ب.ظ

خشبو کننده فرش

بوی بد فرش بسیار آزار دهنده است ، علت این بوی بد می تواند شست و شوی اشتباه فرش و یا طولانی مدت استفاده کردن از فرش و کثیف شدن  باشد ، ما در این مقاله برای خوشبو کننده فرش شما همراهتان باشیم.

از علل اصلی بوی بد فرش، کثیفی های ایجاد شده بر روی قالی و همچنین رفت و آمد زیاد بر روی فرش می باشد ، این موضوع به این صورت است که مقداری از بوی بد پا به فرش منتقل شده و به مرور زمان فرش شما هم به صورت کامل بوی بد گرفته است.

همچنین در صورتی که شما از حیوانات خانگی استفاده می کنید می تواند این موضوع هم عامل ایجاد بوی ناخوشایند برای فرش شما باشد. با رفع این موضوع می توانید به خوشبو کننده فرش خود بپردازید.

ما در این مقاله قصد داریم بوی بد فرش را از بین ببریم و راهنمایی کنیم چگونه فرش را خوشبو کنیم.

 

جلوگیری بهتر از درمان : قبل از اینکه به نحوه از بین بردن بوی بد قالی بپردازیم ، باید گفت برای جلوگیری از بو گرفتن فرش می توانید از کثیف شدن آن و از راه رفتن روی فرش با جورابی که بیرون از خانه پوشیده بودید جلوگیری کنید.

همچنین می توانید برای راه رفتن در خانه از دمپایی های مخصوص و جوراب های روفرشی هم استفاده کنید ، این موضوع هم برای پای شما مفید است و هم از آلوده شدن فرش و بو گرفتن آن جلوگیری خواهد کرد.

.

راهنمای خوشبو کننده فرش با بوی بد آن


از اصلی ترین وسایلی که در هر خانه دیده می شود ، کفپوش و یا همان فرش است. در صورتی که فرش خوشبو باشد خانه شما هم خوشبو خواهد بود و در صورتی که فرش بوی بدی بدهد ، تمام فضای خانه شما را بوی بد خواهد گرفت.

حتی اگر شما بهترین فرش را داشته باشید ( مثل فرش 1200 شانه ) باز هم اگر بوی بدی بدهد ، جلوه خانه شما با این بوی بد از بین رفته است.

اولین و طولانی ترین راه حل شست و شوی فرش خواهد بود ، این مورد می تواند آخرین راه چاره شما هم باشد و اگر نتوانستید بوی بد فرش را از بین ببرید باید شست و شوی فرش را انجام دهید تا بوی خوب فرش به کفپوش خانه شما باز بگردد.

برای خوشبو کننده فرش راه حل های ساده تری هم وجود دارد که می توانید خیلی سریع استفاده کنید ، به طور مثال می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

راهنمای کامل برای نحوه خوشبو کردن سریع فرش در ادامه این مقاله و نحوه درست کردن محلول آن برای شما قرار داده شده است.

.

خوشبو کننده فرش با اسطوخودوس


خوشبو کننده فرش با اسطوخودوس

اسطوخودوس دارای بویی فوق العاده می باشد و شما می توانید از ویژگی این گیاه برای خوشبو کننده فرش های منزل خود استفاده کنید و بوی بد فرش را از بین برده باشید.

برای اینکار می توانید از نصف استکان گیاه اسطوخودوس استفاده کنید.

 

ساخت محلول اسطوخودوس : مقدار لازم اسطوخودوس را داخل یک ظرف مسطح ریخته و با استفاده از چنگال و با فشار دادن اسطوخودوس ها می توانید با خرد کردن عطری که این گیاه دارد را آزاد کرده باشید.

سپس می توانید محلولی که درست کرده اید را با جوش شیرین که از هر عطاری می توانید تهیه کنید مخلوط کنید.

نحوه استفاده و خوشبو کننده فرش : بعد از اینکه محلول اسطوخودوس و جوش شیرین شما آماده شد می توانید این محبوب را در قسمت هایی از فرش که احساس می کنید بو میدهد بریزید.

بعد از اینکه به خوبی مخلوط اسطوخودوس را به خوبی روی فرش ریخت باید 40 دقیقه صبر کنید تا فرش به خوبی بوی خوب مورد نظر را به خود بگیرد.

توجه : در صورتی که تمام فرش شما بو گرفته است می توانید به جای نصف استکان از یک استکان کامل اسطوخودوس استفاده کنید و همچنین مدت زمان را از 40 دقیقه به 3-4 ساعت با توجه به میزان بوی فرش افزایش بدهید.

 

+ بیشتر بخوانید : از بین بردن بوی بد فرش

 

.

خوشبو کردن دست ساز فرش با روغن ضروری


یکی از محلول های موفقی که می توانید برای از بین بردن بد ایجاد شده از فرش استفاده کنید استفاده از محلول روغن ضروری می باشد.

ویژگی که روغن ضروری برای شما به همراه دارد ، مزیت انتخاب بو می باشد و شما می توانید این روغن را با بویی که دوست دارید تهیه کنید و فرش خود را خوشبو کنید.

برای ساخت محلول روغن ضروری هم شما به اسطوخودوس نیاز دارد ، پس برای ساخت این محلول همراه ما باشید.

ساخت محلول روغن ضروری برای فرش : برای ساخت این محلول باز هم شما نیاز به نصف استکان اسطوخودوس دارید که می توانید آن را با حدود 18 قطره از روغن ضروری که انتخاب کرده اید ترکیب کنید.

توجه داشته باشید که باید آنقدر این محلول را هم بزنید که اسطوخودوس و روغن ضروری به خوبی ترکیب شده باشد.

نحوه استفاده از محلول روغن ضروری برای خوشبو کردن فرش : بعد از اینکه محلول شما آماده شد میتوانید محلول را به قسمت هایی که بو گرفته است بریزید ( می تواند بخشی از فرش باشد و می تواند کل فرش باشد ).

بعد از اینکه محلول را به خوبی بر روی فرش ریختید ، می توانید 3 الی 4 ساعت منتظر بمانید تا به خوبی فرش شما بوی خوبی به خود بگیرد.

نکته : بهتر است در پایان کار و قبل از استفاده دوباره از فرش ، یکبار فرش را جارو بکشید و سپس از فرش استفاده کنید.

.

خوشبو کننده فرش و موکت با استفاده از محلول بوراکس


خوشبو کننده فرش و موکت با استفاده از محلول بوراکس

بوراکس نوعی نمک می باشد که می توانید آن را از هر عطاری ای که می خواهید تهیه کنید. از ترکیب بوراکس با جوش شیرین و یا اسطوخودوس می توانید یک محلول عالی برای از بین بردن بوی فرش استفاده کنید.

ایجاد ترکیب بوراکس برای از بین بردن بوی فرش  : محلول اصلی ما با بوراکس تهیه می شود و شما می توانید بوراکس را با مقدار لازم از جوش شیرین و یا اسطوخودوس مخلوط کنید تا محلول شما آماده شده باشد.

استفاده از محلول بوراکس برای خوشبو کننده موکت و قالی : بعد از اینکه محلول شما آماده شد می توانید این محلول را به قسمتی و یا کل فرش بریزید تا بوی بد ایجاد شده از بخش بخش فرش خارج شود.

بعد از اینکه به خوبی محلول بوراکس را بر روی فرش ریختید می توانید 3 الی 4 ساعت صبر کنید تا فرش شما به خوبی بوی خوب به خود بگیرد.

قبل از استفاده از فرش هم بهتر است یکبار فرش را جارو کشیده و سپس از فرش خود که بویی ایده آل را به خود گرفته است استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شما می توانید یک محلول ایده آل با بوراکس و روغن ضروری با بویی که دوست دارید هم ایجاد کرده و بوی فرش خود را انتخاب کرده باشید.

توجه داشته باشید برای از بین بردن محصولات فانتزی مثل فرش شگی باید دقت بیشتری به خرج دهید و یا از قالی‌شویی استفاده کنید.

.

10 نکته اساسی در خوشبوکردن فرش


  • 1. آبلیمو : اسیدیته آبلیمو باعث از بین رفتن بوی نامطبوع فرش می‌شود. برای استفاده، یک قاشق غذاخوری آبلیمو را در یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید.
  • 2. سدر: برگ‌های خشک سدر را در یک کیسه پلاستیکی درآورده و در بین فرش قرار دهید. بوی خوب سدر به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 3. نعناع: اسانس نعناع را با یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب نعناع به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 4. لیمو: اسانس لیمو را با یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب لیمو به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 5. زنجبیل: یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را در یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب زنجبیل به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 6. روغن بادام: چند قطره روغن بادام را در یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب روغن بادام به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 7. عرق کاسنی: عرق کاسنی را با یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب عرق کاسنی به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 8. چای سبز: چای سبز را در یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب چای سبز به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 9. لاوندر: اسانس لاوندر را با یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب لاوندر به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 10. رزماری: رزماری را در یک کیسه پلاستیکی درآورده و در بین فرش قرار دهید. بوی خوب رزماری به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.

.

10 نکته مهم در تمیز کردن فرش


  • 1. گل آفتابگردان: گل آفتابگردان را در یک کیسه پلاستیکی درآورده و در بین فرش قرار دهید. بوی خوب گل آفتابگردان به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 2. فلفل سیاه: یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه را در یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب فلفل سیاه به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 3. روغن نعناع: چند قطره روغن نعناع را در یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب روغن نعناع به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 4. زیره سبز: یک قاشق غذاخوری زیره سبز را در یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب زیره سبز به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 5. چای سیاه: چای سیاه را در یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب چای سیاه به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 6. زنجبیل تازه: زنجبیل تازه را رنده کرده و در بین فرش قرار دهید. بوی خوب زنجبیل تازه به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 7. عرق بادام: عرق بادام را با یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب عرق بادام به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 8. گل سرخ: گل سرخ را در یک کیسه پلاستیکی درآورده و در بین فرش قرار دهید. بوی خوب گل سرخ به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 9. کافور: چند قطره کافور را در یک لیتر آب مخلوط کنید و با اسپری به فرش پاشید. بوی خوب کافور به فرش منتقل می‌شود و بوی نامطبوع را از بین می‌برد.
  • 10. عرقیات تجاری: می‌توانید از عرقیات تجاری مانند فبریز، گلن، لینتوس و غیره استفاده کنید. این عرقیات به راحتی در بازار یافت می‌شوند و بوی خوبی به فرش منتقل می‌کنند.

 

منبع : coit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.